9.03 - piątek
Impreza – Recognition Night – Patrick Pulsinger / Jacek Sienkiewicz / Dj Motyl
start - 22.00 wstęp - 15 pln
W piątek 9 marca do Warszawy powracają cykliczne noce pełne niebanalnych muzycznych wrażeń firmowane przez stołeczną wytwórnię Recognition Records.
Tym razem gościem specjalnym w warszawskiej "Cafe Kulturalna" będzie postać niezwykle zasłużona dla rozwoju wielu odmian europejskiej sceny elektronicznej, choć jednocześnie skromna i trzymająca się na uboczu głównych nurtów - kompozytor, producent, muzyk, DJ - Patrick Pulsinger.
Rezydujący w Wiedniu artysta nagrywa już od blisko dwóch dekad, tworząc zarówno energetyczne klubowe przeboje (poczynając od hitowego albumu "Porno" wydanego przez Disko B w 1995), jak i kompozycje bliższe współczesnej muzyce awangardowej, nie stroni także od wycieczek w stronę nowoczesnego jazzu. W 2010, po latach eksperymentów, powrócił do muzyki tanecznej doskonale przyjętym albumem "Impassive Skies".
Prowadząc od 1993 cenioną wytwórnię Cheap Records wydawał nierzadko przełomowe płyty takich wykonawców, jak Christopher Just, Khan czy Crowdpleaser. Nakładem Cheap ukazał się "Nighttime World", rewolucyjny album legendy minimal techno, Roberta Hooda. Pulsinger jest także odkrywcem talentu i promotorem popularnego wokalisty Louie Austena.
Ogromny jest dorobek Pulsingera jako remiksera i producenta. Jako pierwszy reanimował utwory m.in. Beanfield, Jaydee, Tosca, Chicks On Speed, DJ Hella czy Pet Shop Boys. Współprodukował lub udzielał się jako instrumentalista na płytach m.in. Matthew Herberta, Patricka Wolfa, DJ Hella, Terranova i wielu innych.
Eklektyczny i nieprzewidywalny set Patricka Pulsingera będzie niezaprzeczalnie główną atrakcją wieczoru. Nie mniej ciekawie zapowiada się jednak występ Recognition, czyli klubowego wcielenia gospodarza wieczoru, Jacka Sienkiewicza, który powraca właśnie z nowym materiałem. Wspomagania dostarczy zawsze niezawodny DJ Motyl.
16.03 - piątek
Impreza - Teresa i Tygrysy ⚓ Elegancko i Kulturalnie
/plakat ze strony kulturalna.pl/
Nie mamy miejsca, nie mamy domów. Tygrysy mają terytorium!
Po raz pierwszy w Kulturalnej i jeszcze bardziej elegancko.
Krew, pot, whisky i muchy pod brodami!
TERESA&TYGRYSY&SARBA
punkrock/surfrock/brodacze
16.III - 23.00
bramka - 10pln
18.03 - niedziela
Red Bull Music Academy Bass Camp: Wildcookie, Night Marks Electric Trio, Bartek Szczęsny(Kamp!)
Infosesja: Tomasz Stańko
start - 17.00 wstęp – wolny
Czterodniowe warsztaty Red Bull Music Academy Bass Camp odbywające się w dniach 16-18 marca w Warszawie zwieńczy otwarta dla publiczności niedzielna infosesja oraz afterparty w Cafe Kulturalna. Klimatyczny lokal w Pałacu Kultury i Nauki opanują tego wieczoru organiczne dźwięki inspirowane jazzem i soulem oraz gatunki, w których pobrzmiewają ich echa. W spotkaniu z publicznością weźmie udział legenda polskiego jazzu Tomasz Stańko, a na zakończenie trzydniowego muzycznego obozu zagra kosmopolityczny duet Wildcookie.
Popołudniowa, niedzielna infosesja to otwarte dla wszystkich spotkanie, podczas którego polscy absolwenci Red Bull Music Academy opowiedzą, dlaczego warto wziąć udział w Akademii i wysłać swoje zgłoszenie na tegoroczną, nowojorską edycję. Gościem honorowym spotkania w Kulturalnej będzie Tomasz Stańko, który opowie z kolei o niełatwej drodze polskiego muzyka do światowej sławy, jaką sam zdobył podczas swojej wieloletniej kariery. Legendarny polski jazzman współpracował m.in. z Krzysztofem Komedą i plejadą największych nazwisk współczesnego jazzu, jak Jan Garbarek, Cecil Taylor czy Dave Holland. Oprócz Tomasza Stańko o swoich doświadczeniach z Red Bull Music Academy opowiedzą jej polscy absolwenci, m.in. Good Paul, Eltron John, Maceo Wyro.
Po infosesji odbędzie się ostatnie wydarzenie w ramach Bass Campu. Na scenie wystąpi duet Wildcookie oraz utalentowani młodzi polscy muzycy. Grupę Wildcookie tworzą brytyjski wokalista Anthony Mills oraz szwedzki didżej i producent Freddie Cruger. Szerszą popularność zdobyli dzięki przejmującej piosence „Heroine”, traktującej o wpływie uzależnienia na rozwój muzyki jazzowej. Utwór wpadł w ucho słynnemu didżejowi Gillesowi Petersonowi, który wypromował go w swojej audycji w radiu BBC. Debiutancki album duetu, nasycony nastrojowymi wokalizami i perfekcyjną soulową produkcją ukazał się w 2010 roku nakładem wytwórni Tru Thoughts.
Oprócz znamienitych gości, na scenie pojawi się śmietanka młodych polskich artystów. Grupa Night Marks Electric Trio z Wrocławia zaprezentuje na żywo swoją wizję jazzu i hiphopu. Na scenie wesprze ich także wokalistka Ewa Wymysłowska w duecie z absolwentem RBMA Good Paulem z Krakowa, a także inny uczestnik Akademii, Kwazar z Warszawy w duecie z Kasią Malendą. Wstęp na infosesję z udziałem Tomasza Stańki oraz afterparty jest darmowy. Start o godzinie 17.
Więcej informacji na temat Red Bull Music Academy Bass Camp znajdziecie na www.redbullmusicacademy.com oraz www.redbull.pl.
23.03 - piątek
Impreza - Club Collab x U Know Me
Lapaux (Brainfeeder) Sobura (live) Groh Club Collab
start - 22.00 wstęp - 15 pln
Nie przypadkiem dochodzi do współpracy między Club Collab i U Know Me, gdyż 23.03.12 w Warszawie odbędzie się impreza promocyjna najnowszej płyty z katalogu U Know Me, czyli albumu Wojtka Sobury
"Organic Lo-Fi", która uświetniona zostanie występem jednego z najgłośniejszych nazwisk tego roku, Brytyjczyka o pseudonimie Lapalux. Ma on na swoim koncie trzy EPki, a ostatnia z nich ukazała się w lutym tego roku w legendarnej amerykańskiej wytwórni należącej do Flying Lotusa - Brainfeeder. Jego muzyka ciężka jest do zaszufladkowania, gdyż jest to wypadkowa elektroniki, IDMu i Hip-hopu. Świeże brzmienie Lapaluxa już zostało docenione w rodzimej Wielkiej Brytanii, gdzie niedawno posłuchać go można było w sławnym Boiler Roomie.
24.03 - sobota
Cafe Kulturalna Klub Festiwalowy 32. Warszawskich Spotkań Teatralnych
Koncert - Tres.B afterparty - Envee
start - 22.00 wstęp - 15pln
Zespół, który rozpoczął swoją działalność coverem PJ Harvey „Who the fuck” w duńskiej szkole muzycznej, ze swoim międzynarodowym pochodzeniem czuje się dobrze także na scenach innych krajów. Grupa składa się z Polki i dwóch muzyków o europejsko-amerykańskich korzeniach. Nazwa zespołu oznacza (z francuskiego)„bardzo.b” i jest odnośnikiem do muzyki klasy b, surowej, nieoszlifowanej. Angelika Kucińska („Machina”, „Hiro”) o wokalistce tres.b pisze: „charyzmatyczna, piekielnie zdolna polska dziewczyna na emigracji”. Z kolei holenderski magazyn, OOR, o debiutanckiej Ep'ce zespołu: „Neon Chameleon nie nudzi ani przez moment i rozbudza apetyt na nowy materiał”.
Od czasu tych recenzji wiele się zmieniło. Zespół stał się na powrót tercetem, podpisał umowę menadżerską z Chaos Management Group i kontrakt płytowy z EMI Music Poland. Nowa płyta tres.b "The Other Hand" ukaże się na rynku jesienią. W tej chwili finalnego szlifu nadaje jej w swym nowojorskim studio nadworny producent Nicka Cave'a - Victor Van Vugt, znany ze współpracy z the Bad Seeds, P.J Harvey, Beth Orton i Athlete.
tres.b można było wielokrotnie zobaczyć w Polsce m.in. na głównej scenie OFF Festiwalu, a także przed zespołem HEY. Misia śpiewała m.in. na składance „Wyspiański Wyzwala” (z Dr.No) czy na ostatniej płycie Bajzla. Mają za sobą ponad 100 występów na scenach całej Europy i cieszą się opinią doskonałego zespołu koncertowego. Po premierze płyty planowana jest jesienna trasa koncertowa.
Skład zespołu:
Misia Furtak - vocals/bass
Olivier Heim - guitars
Tom Pettit - drums
Envee to jeden z najbardziej znanych i cenionych polskich producentów. Muzyk, dj, współzałożyciel legendarnego kolektywu dj’skiego Niewinni Czarodzieje. Jego nagrania, remixy I działalność twórcza zostały docenione przez polskich Artystów oraz zagraniczne wytwórnie płytowe (m.in. Compost Records, Sonar Kollectiv, Playground).
W 2003 nakładem wytwórni Kayax ukazał się pełnopłytowy debiut Envee pt."Envee i Niewinni Czarodzieje". Był to przełomowy album na polskiej scenie muzycznej, całkowicie nowatorski brzmieniowo i stylistyczni, dzięki niemu Envee został dostrzeżony i doceniony nie tylko przez wymagających krytyków i klubową publiczność lecz także przez niezależnych twórców polskiej sceny muzycznej, z którymi w efekcie nawiązał współpracę: FISZ (album Fisz Envee „Fru“), Maria Peszek, Smolik, Tworzywo Sztuczne.
Envee jest także autorem kilkudziesięciu remixów dla polskich i zagranicznych Artystów. Najlepsze spośród nich, wybrane osobiście przez Envee’ego, znajdą się na dwupłytowym albumie „Recipes“ , który ukaże się 9 maja 2008 nakładem wytwórni Kayax. To bez wątpienia jedna z najciekawszych propozycji wydawniczych tego roku, będąca dowodem na to, że mamy na polskim rynku muzycznym producenta światowego formatu.
28.03 - środa
Cafe Kulturalna Klub Festiwalowy 32. Warszawskich Spotkań Teatralnych
Koncert - Hellow Dog
start - 22.00 wstęp - wolny
Hellow Dog pochodzi z Poznania i gra neuro'n'roll. To oryginalne określenie zostało wymyślone przez samych artystów. Silna emocja i charakter muzyki wyraźnie sugeruje upodobanie zespołu do łączenia różnych, często skrajnych środków muzycznych. W muzyce i scenicznym żywiole przekłada się to na łączenie spontaniczności z konkretnymi aranżacjami, dzikiej emocji z regularnym rytmem, pokręconych rytmów z oszczędną a jednak szorstką gitarą. Hellow Dog - tanecznie i lirycznie, drapieżnie i refleksyjnie, popowo i alternatywnie.
29.03 - czwartek
Cafe Kulturalna Klub Festiwalowy 32. Warszawskich Spotkań Teatralnych
Koncert - Enchanted Hunters
start - 22.00 wstęp - wolny
Enchanted Hunters to zespół założony przez Małgorzatę Penkallę, w którego skład wchodzą również Magdalena Gajdzica i Patryk Zieliniewicz. W ich dokonaniach można dosłuchać się elementów dream-popu, dream-folku, americany. Minimalizm użytych środków i kameralne brzmienie wydobywają to, co dla muzyków liczy się najbardziej: przemyślaną kompozycję i melodyjność utworów. Zespół przygotowuje debiutancki album.
30.03 - piątek
Cafe Kulturalna Klub Festiwalowy 32. Warszawskich Spotkań Teatralnych
Koncert - ANia Rusowicz / afterparty - Rewelacyjni Hydrophonics
start - 22.00 wstęp - 15pln
ANia Rusowicz, córka Ady Rusowicz, wokalistka, kompozytorka i autorka tekstów. Od początku 2011 roku pracowała nad solowym albumem „Mój Big Bit”, który 21 października 2011 roku ukazał się nakładem Universal Music Polska. Płyta składa się z dwunastu piosenek. Sześć z nich pochodzi z repertuaru Ady Rusowicz wykonywanych z zespołem Niebiesko - Czarni na przełomie lat 60 i 70’. Pozostałe sześć kompozycji jest autorstwa Ani. To hołd artystki złożony matce. Jak pokazała posiada najbardziej bigbitowe korzenie w kraju. Wytrawny odbiorca od razu odkryje, że Ania to prawdziwe objawienie na polskiej scenie muzycznej, które przejawia się w genialnie skomponowanych specjalnie na tę płytę utworach, w nowych aranżacjach, a także w młodych umysłach zakochanych w brzmieniach big bitowych. "Mój Big Bit" to idealny środek teleportujący w czasie - dla młodych do krainy dzieciństwa, dla starszej publiczności do pierwszych muzycznych sentymentów.
Koncert promujący płytę „MÓJ BIG-BIT” poświęcony jest muzycznym korzeniom. Podobnie jak na płycie połowę repertuaru koncertowego stanową niezapomniane przeboje Ady Rusowicz i zespołu Niebiesko-Czarni w nowych aranżacjach m.in.: „Za daleko mieszkasz miły”, „Musisz się zakochać”, „Nie pukaj do moich drzwi”, „Duży błąd”. Druga część składa się z kompozycji przedstawicielki nowej fali - Ani Rusowicz. Są to m.in. single promujące Jej płytę: "Ślepa miłość" oraz "Ja i TY".
W koncercie poza Anią biorą udział znakomici polscy muzycy: Hubert Gasiul, Robert Cichy, Michał Burzymowski i Michał Sęk, którzy wraz z Anią przeniosą nas w świat big bitu.
31.03 - sobota
Cafe Kulturalna Klub Festiwalowy 32. Warszawskich Spotkań Teatralnych
Koncert - Warszawska Orkiestra Rozrywkowa edycja I dyr. artystyczny - Marcin Masecki
Afterparty - Niedźwiedź w lesie – Envee / Trębski / Rogiewicz
start - 22.00 wstęp – 25pln/10pln po koncercie
WOR - Warszawska Orkiestra Rozrywkowa im. I. Krenza
edycja I - dyrektor artystyczny Marcin Masecki
Idea oraz nazwa WORu powstała w umyśle I. Krenza na początku XXI wieku. Chodziło o lokalną orkiestrę, której kierownictwo obejmowałyby kolejne postaci z warszawskiej sceny muzyki niezależnej. Na zasadzie kuratorów. Po sezonie każdy. Hasło WOR pojawiało się na licznych spotkaniach towarzyskich.
Po kilku latach takich niesprecyzowanych rozmyślań pojawiła się okazja do oficjalnego rozpoczęcia działalności orkiestry. W 2011 WOR dostał zaproszenie na otwarcie poznańskiego Festiwalu Malta. Dyrektorem oraz kompozytorem pierwszej edycji został Marcin Masecki. Jego ponad godzinna suita obfituje w dynamiczne nawiązania do złotej ery big bandów amerykańskich, strawińskopochodnej mechaniki, oraz estetyki trzecioligowych orkiestr strażackich. Istotnym elementem aranżacyjnym stało się również bezpośrednie przekładanie idei klawiaturowych na orkiestrę, bez brania pod uwagę charakterystyki poszczególnych grup instrumentów.
Na potrzeby pierwszej edycji skompletowano 17-osobowy zespół w składzie:
Marcin Masecki - dyrektor, kompozytor, pianino
Romuald Gołębiowski, Wacław Zimpel, Paweł Szamburski - klarnety
Michał Górczynski, Maciej Bielawski, Tomasz Duda - saksofony
Maurycy Idzikowski, Filip Mazurkiewicz, Kamil Szuszkiewicz - trąbki
Michał Tomaszczyk, Dariusz Plichta, Piotr Wróbel - puzony
Macio Moretti, Jerzy Rogiewicz - perkusje
Piotr Domagalski - kontrabas
Candelaria Saenz Valiente - śpiew